مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 19:452023-08-09اقتصادي

آب ورودی به سد کینه ورس کمتر از سال گذشته است 


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان گفت: اکثر سدهای استان ورودی مثبت نسبت به سال قبل را نشان می دهند اما آورده سد کینه ورس پایین بود.

  - به گزارش سایت قطره و به نقل اززنجان با اشاره به افت آب های زیرزمینی اظهار کرد: استفاده از روش های نوین آبیاری و مدیریت منابع آب به نفع آبخوان ها و دشت ها است.

وی به جلوگیری از برداشت های غیراصولی و بی رویه از منابع آب زیرزمینی تأکید کرد و گفت: بسیاری از کشاورزان به روش های سنتی عادت کردند در حالی که باید از تجهیزات نوین استفاده کرد؛ چراکه بارش های اخیر جبران کسری آب سفره های زیرزمینی را نمی کند و باید نهایت صرفه جویی را انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان در مورد وضعیت سدهای استان ابراز کرد: سد گلابر امسال 6 میلیون مترمکعب آورده داشت، حجم مخزن این سد 116 میلیون مترمکعب است و در حال حاضر 43 درصد مخزن پر است.

وی میزان آورده سد کینه ورس ابهر را 4.

7 میلیون مترمکعب برشمرد و گفت: این در حالی است که سال گذشته 8 میلیون متر مکعب ورودی آب به سد بود و در حال حاضر 41 درصد از حجم مخزن 16 میلیون مترمکعبی این سد پر است.

باقری با اشاره به اینکه آورده سد تالوار امسال 43 میلیون مترمکعب و در سال گذشته 15 میلیون مترمکعب بود، عنوان کرد: حجم مخزن این سد 500 میلیون مترمکعب است و 27 درصد آن پرشدگی آب دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب ورودی به سد کینه ورس کمتر از سال گذشته است 

آب ورودی به سد کینه ورس کمتر از سال گذشته است